zondag 20 november 2011

FRAMPTON ALIVE 35 JAAR NA DATA

Zoals reeds eerder gemeld vrijdagavond gaan kijken naar ouwe rocker Peter Frampton, 35 jaar na z'n schitterende album Frampton comes alive , kwam hij dit nu integraal spelen.Maar klakkeloos naspelen da deed ie wel niet , begeleid door een schitterende band , een schitterende geluidszaal , bracht hij eigen nieuwere rockende versie van Shine on , Lines on my face , all i wanna do , Show me the way , met het obligatoire Talkbox moment.Wat me het echter meest bleef , is de manier waarop Frampton alles bracht , dat ie een meestergitarist is , dat wist ik wel ,maar dat ie alles zo spontaan , zo gevoelvol ,zo schitterend brengt , dat bracht me van de kook.Genoten met grote G.2H speelplezier in één ruk door , daarna een pauze en nog 45minuten bisnummers , instrumentale versie , black hole sun als tribute aan z'n vriend Chris Cornell en dan als laatste nummer , While my guitar gently weeps , ewel ik krijg nie gauw kippevel , maar zijn versie van die Harrison song
bracht het me wel.Je kon vooraf inschrijven om het ganse concert aan te kopen , en ja 20 minuten na de laatste noot , had ik en velen met mij de intregale versie van het concert , excellente kwaliteit en dus kan ik nu thuis in alle rust nagenieten van deze onvergetelijke avond.
Thanks Peter

2 opmerkingen:

Suske. zei

goede muziek wordt niet oud en zo te lezen kan Peter het nog.

LUC zei

Tja dat kan ik geloven dat ge zo genoten hebt Erdel .